Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Eens nader kennis maken?

  • Linda de R

    Wat vinden jullie van het idee om eens nader kennis te maken?

    Het valt me op dat er nu een aardig clubje vaste prikkers aktief zijn en in losse stukken hebben zich verschillende al voorgesteld.

    Het lijkt me leuk om eens te horen oftewel te lezen in 1 tekst:

    - hoe oud je ben

    - hoe lang gek / fan van A-HA je ben

    - hoe dat gekomen is

    - welke nummer je favoriete nummer is en waarom

    - welke album je het best vond

    - welke andere groepen oid je goed vind

    - wat je verder nog kwijt zou willen ;)

    Ik wacht even af wat de reactie's zijn.

    Ik ben natuurlijk wel zo laf om dat eerst af te wachten (geintje vind het gewoon leuker) En trouwens, dan kan ik even alles goed naluisteren ;)

    Groetjes van Linda

  • Nathan

    Ik ben dus Nathan Veenstra, sinds 1986 (voor het gemak, want toen kreeg ik de LP “HHAL”) fan van a-ha. Ik hoorde het nummer “HHAL” op de radio en kende de toenmalige single “The Sun Always …” én natuurlijk de grote hit “Take On Me” ook al, dus wilde die LP met die drie mooie liedjes wel hebben. Mijn moeder gaf me die LP voor mijn 13e verjaardag en sindsdien heb ik alle LP's/cd's van ze gekocht.

    Ik heb niet persé één favoriet nummer, maar vind “Crying In The Rain” een hele goede bewerking van het origineel, vind “Cold As Stone” een bijzonder nummer, vooral ook door de opbouw en het stapsgewijze einde. Ook een groot aantal van de niet-singles van “Scoundrel Days” vind ik erg goed. Moeilijk om te kiezen dus en eigenlijk heb ik nog nooit (bewust) die keuze gemaakt. Qua album eigenlijk ook moeilijk te kiezen, de ‘rocky’ kant van o.a. “Memorial Beach” vind ik erg goed, maar het nieuwe, experimentele van “ME|MS” vind ik ook heel interesant en “HHAL” is buiten de singletracks om ook een heel erg goed album.

    Naast a-ha ben ik gek op de muziek van Michael Jackson & familie, hiphop en de ‘betere’ r&b (dus niet die commerciële hits, wat ook voor hiphop geldt), Musical Youth, Seal, Faith No More, maar ook veeeeeeel jaren ‘80 muziek. Ik houd dus heel erg veel van heel erg veel muziek en heb dan ook een flinke collectie muziek thuis. Door mijn vrienden en collega’s word ik ook wel “wandelende muziekencyclopedie” genoemd vanwege mijn parate muziekkennis én kennis van de naslagwerken. Voor vragen over muziek kun je dus altijd bij mij terecht (doe maar via de mail ;) ).

    Groeten, Nathan

  • Floor

    Nou, ik ben dus Floor en ik ben 23 jaar. Hoewel ik zeker een van de allergrootste fans van Aha (en in het bijzonder van Morten) ben, ben ik dat nog niet zo lang; 2,5 jaar ongeveer. Ik vond die muziek altijd al leuk maar sindsdien er twee jaar geleden op tmf een special over ze was, compleet met intervieuw en concert van toen, ben ik een Echte fan!!! Ik vind het heel moeilijk om een lievelingslied van ze te noemen, want eigenlijk zijn al die nummers gewoon SUPERgoed en SUPERmooi!!!!! Maar Take on me, The sun Always shines on tv, crying in the rain, summer moved on… Nou ja, het zijn er eigenlijk te veel om op te noemen joh!! Verder hou ik ook heel erg van jaren 80, hiphop (Lill'Kim, Ja Rule, Foxy Brown, en nog een zooitje) en R&B Vooral Brandy,en Destiny's child!! (juist wel de comerciele dus) Maar ook hou ik wel een beetje van rock en ook gewoon top 40. Ik vind het ook vreselijk jammer dat er nu eigenlijk nooit meet van die typische jaren 80 muziek wordt gemaakt, want dat is zoooooo te gek echt!!!! Maar gelukkig zijn er nog de eightiespartys in A'dam!! He Nathan, weet jij trouwens wie dat nunner uit Flashdance zingt: “Maniak”? Dat is ook zooo'n te gekke plaat maar ik kan hem nergens vinden!! En weet je misschien ook hoe dat nummer van Ice Q heet met dat meisje wat qua stem heel erg op Lill'Kim lijkt? Hij heet volgens mij : “Put your back into it” Maar ik weet het niet zeker. Weet je wie dat meisje is? Kan ik daar ook een cd van kopen. Alvast bedankt!! Liefs van FloorNathan schreef:

    >

    > Ik ben dus Nathan Veenstra, sinds 1986 (voor het gemak, want

    > toen kreeg ik de LP “HHAL”) fan van a-ha. Ik hoorde het

    > nummer “HHAL” op de radio en kende de toenmalige single "The

    > Sun Always …“ én natuurlijk de grote hit ”Take On Me" ook

    > al, dus wilde die LP met die drie mooie liedjes wel hebben.

    > Mijn moeder gaf me die LP voor mijn 13e verjaardag en

    > sindsdien heb ik alle LP's/cd's van ze gekocht.

    >

    > Ik heb niet persé één favoriet nummer, maar vind "Crying In

    > The Rain" een hele goede bewerking van het origineel, vind

    > “Cold As Stone” een bijzonder nummer, vooral ook door de

    > opbouw en het stapsgewijze einde. Ook een groot aantal van de

    > niet-singles van “Scoundrel Days” vind ik erg goed. Moeilijk

    > om te kiezen dus en eigenlijk heb ik nog nooit (bewust) die

    > keuze gemaakt. Qua album eigenlijk ook moeilijk te kiezen, de

    > ‘rocky’ kant van o.a. “Memorial Beach” vind ik erg goed, maar

    > het nieuwe, experimentele van “ME|MS” vind ik ook heel

    > interesant en “HHAL” is buiten de singletracks om ook een

    > heel erg goed album.

    >

    > Naast a-ha ben ik gek op de muziek van Michael Jackson &

    > familie, hiphop en de ‘betere’ r&b (dus niet die commerciële

    > hits, wat ook voor hiphop geldt), Musical Youth, Seal, Faith

    > No More, maar ook veeeeeeel jaren '80 muziek. Ik houd dus

    > heel erg veel van heel erg veel muziek en heb dan ook een

    > flinke collectie muziek thuis. Door mijn vrienden en

    > collega's word ik ook wel “wandelende muziekencyclopedie”

    > genoemd vanwege mijn parate muziekkennis én kennis van de

    > naslagwerken. Voor vragen over muziek kun je dus altijd bij

    > mij terecht (doe maar via de mail ;) ).

    >

    > Groeten, Nathan

  • Nathan

    “Maniac” is van Michael Sembello en is gewoon terug te vinden op de soundtrack van Flashdance :) Het tweede nummer wat je bedoelt is van Ice Cube met Ms. Toi en heet “You Can Do It”. Volgens mij is die terug te vinden op Ice Cube's “Greatest Hits” van vorig jaar.

    Als je nog meer vragen hebt, kun je me mailen door op mijn (onderstreepte) naam hierboven te klikken of onderin a-ha.pagina en deze pagina, waar ook een link naar mijn e-mailadres staat. ;););)

  • ahajente

    ik ben dus fan vanaf 1985 en dat is niet meer over gegaan dit “virus” al ben ik heel wat gepest met mijn voorkeur voor aha :-) ! En dat begon toen ik het nummer op de radio hoorde en ik had toen helemaal geen verstand van muziek en popgroepen want meestal als ik “fan”werd van bep muziek gingen ze uit elkaar hihi, iedereen op school had wel een idool maar ik niet tot “take on me” en had nog nooit de hitkrant ofzo gekocht ook maar toen zag ik de clip en dacht ik moet toch weten wie het zijn en zo zat ik iedere middag na school naar “superchannel” en “sky” te kijken en ging alle bladen kopen waar ze maar in stonden en posters en sleutelhangers en kaarten en alles wat ik maar kon vinden…..ook al verklaarde iedereen mij voor gek. Nu ben ik alweer 30 en nog snappen sommige niet waarom ik nog steeds van alles verzamel snap het zelfs soms ook niet maar ik kan het niet laten :-), Ik mocht in 86 niet naar het concert omdat ik te jong was maar ik deed mee met een prijsvraag van de muziek expres en mijn moder beloofde mij dat ik mocht als ik zou winnen zij dacht natuurlijk dat ik niets zo winnen ….maar een wonder ! ik won 2 kaartjes ! dus ik was zo ontzettend blij een van mijn fav. nummers is dan ook nog steeds ive been losing you door de herinnering aan dit concert en die periode maar ook bijv. rolling thunder,the living daylights ( deze laatste vanwege de concerten in 2000 en 2001) en zo nog veel meer nummers teveel om op te noemen eigenlijk, heeft toch te maken met de live uitvoeringen ook en de sfeer/herinneringen die bep.nummers bij je oproepen, nu vind ik lifelines bijv. heel mooi en datkan volgende week wel weer een ander nummer zijn en ook na 8 juni zal dat weer anders zijn. In 2000 ben ik naar oberhausen geweest en vorig jaar naar oslo en nu weer naar oslo en natuurlijk utrecht en brussel en later dit jaar naar duitsland en misschien londen….zucht… ben toch niet de enige maf hier hoop ik , nee gelukkig lopen er nog meer zoals ik rond :-) veel plezier allemaal in utrecht !

  • monique

    Hoi,

    Ik ben een oude…fan :-) wordt al 32 dit jaar en ben fan vanaf het begin…

    Dat wil zeggen, ik volg ze vanaf het begin, maar heb niet de hele tent vol hangen met posters e.d. (ben ik dan geen echte fan??)

    Heb alle cd's en favoriete nummers….ehm…. Living a boys adventure tale en here i stand and face the rain blijven mijn zwakke plekken maar ook out of blue comes green en there's never a forever thing….en eh… i wish i cared and thought that i was you….en nu natuurlijk lifelines en turn the lights down.

    Verders qua andere muziek ben ik een beetje in de 80'er jaren blijven hangen houd beslist niet van die bonk bonk muziek van tegenwoordig…

    andere passie van me van vroeger was Adam (and the) Ant(s) ook zo'n groep waar niemand ooit van gehoord had…volgens mij is het genetisch bepaald??

    Ik denk ook dat tijdens het concert de gemiddelde leeftijd 25+ zal zijn (we worden oud)

    groetjes…

    Monique

  • Floor

    Nou ik vind dat je dan wel een echte fan bent hoor!!! Zeker weten!! En al die nummers die je schrijft (lievelingsnummers) springen d'r voor mij ook echt uit!! Grappig!!

  • *TBP*

    Beetje late reactie, maar ik ben een paar dagen naar Belgie geweest. Ik ben 27 en ben al fan vanaf TOM. Ik was meer een stille fan, die op mijn kamer de muziek draaide en van alles van ze verzamelde. In de tijd van de lange stilte ben ik ook altijd fan gebleven en ‘als’ ik iets van ze vond kocht ik het nog steeds. Ik lees eigenlijk geen tijdschriften en heb ook nog niet zo lang internet, dus eigenlijk was het toeval dat ik net die twee artikelen las, toen de cd ‘wild seed’ en ‘mems’ uitkwam. Ondertussen heb ik wel internet en gaat zodoende weinig aan info aan me voorbij en ik ben ook zo stil niet meer ;)

    Ik denk dat mijn lievelings-cd ‘Memorial Beach’ is. En schaam me te zeggen dat ik er sinds ik internet heb, pas achter kwam dat die cd bestond :( Maar het gaat me meer om de sound van die cd, dan om de nummers, want een echt favoriete nummer. Natuurlijk zijn er nummers die boven anderen uitsteken en mij meer doen, maar dat wordt dan weer zo'n lang lijstje :)

    Verder vind ik ook veel nummers buiten a-ha heel goed, het solowerk en sideprojecten, vooral van Morten ('Merciful Waters' met Jan Bang. Ik vind naast zijn zang-stem, zijn praat-stem (hoe noem je zoiets :-S ) heel erg mooi, dus nummers waarin hij praat hebben voor mij iets meer (Cry Wolf, Cannot Hide, Locust).

    Naast a-ha vind ik heel veel andere muziek goed en ook heel gevarieerd. Maar van niets ben ik zo'n fan als van a-ha. Zo vind ik Supertramp heel erg goed en ben al naar twee concerten geweest, maar heb er bijvoorbeeld geen enkele cd van (zit in de planning :) ). Over het algemeen kun je wel stellen dat ik meer een rocker ben, maar dan in de meest uitgebreidde zin van het woord. Om enkelen te noemen: Red Hot Chili peppers, Faith No More, Offspring, Danzig, Aerosmith, Pearl Jam, Metallica, Tesla, Extreme… Verder hou ik erg van oude muziek uit mijn pappies tijd. Pink Floyd, Supertramp dus, Gilbert O'Sullivan, Eagles, Iron Butterfly… En ik hou ook erg van klassiek. Mozart blijft natuurlijk een topper, maar andere bekende en minder componisten hebben ook zeer mooie stukken geschreven. En wat modernere instrumentale muziek, zoals Jan Vayne. Hiernaast nog heel veel andere muziek, maar ik denk dat je wel een idee hebt nu :D

    Geloof dat ik zo al je vragen hebt beantwoord…

    Greetz *TBP* *D

    Linda de R schreef:

    >

    > Wat vinden jullie van het idee om eens nader kennis te maken?

    > Het valt me op dat er nu een aardig clubje vaste prikkers

    > aktief zijn en in losse stukken hebben zich verschillende al

    > voorgesteld.

    > Het lijkt me leuk om eens te horen oftewel te lezen in 1 tekst:

    > - hoe oud je ben

    > - hoe lang gek / fan van A-HA je ben

    > - hoe dat gekomen is

    > - welke nummer je favoriete nummer is en waarom

    > - welke album je het best vond

    > - welke andere groepen oid je goed vind

    > - wat je verder nog kwijt zou willen ;)

    >

    > Ik wacht even af wat de reactie's zijn.

    > Ik ben natuurlijk wel zo laf om dat eerst af te wachten

    > (geintje vind het gewoon leuker) En trouwens, dan kan ik even

    > alles goed naluisteren ;)

    >

    > Groetjes van Linda

  • Natasja

    Hoi Linda

    Ik ben van pas de laatste tijd, maar zal ook even mijzelf voorstellen. Ik ben Natasja, 29 jaar.

    Ben al fan sinds mijn 13e. Toen ik Take on me zag, was ik meteen verliefd op Morten. Vooral de scene dat hij zo wild tegen de wanden aanduwt en uiteindelijk neervalt en het meisje aankijkt….ik kon die clip wel elke dag zien!

    Ongelovelijk mooie videoclip.

    En natuurlijk een mooi liedje. Wel in die volgorde die ik verteld heb :-)

    Maar goed…er kwamen meer nummers van A-ha. The Sun Always Shines on t.v. kwam daarna. En ik ben alles gaan verzamelen van A-ha. Op het laatst had ik 62 posters op mijn slaapkamer hangen en had ik 3 schriften volgeplakt. (heb ik jammer genoeg een paar jaar geleden weggegooit, wist ik veel dat A-ha weer terugkwam!)

    Ik mocht toen ook op mijn 13e naar het concert, na veel gezeur. Maar hoefde al weer geen moeite te doen een kaartje te kopen want ik hoorde dat het concert werd afgelast. Morten ging in een film spelen…….

    Ik was ZO teleurgesteld.

    Nu vorig jaar kwam A-ha opeens weer terug. Geweldig! EN geen spat veranderd die mannen. Geen dag ouder geworden. Morten ziet er nog steeds knap uit. :-)

    En ik mailde enthousiast naar het mailadres op de CD wanneer A-ha in Nederland kwam optreden.

    Nou: daar hoefde ik niet op te rekenen. A-ha deed geen concerten in Nederland.

    Tot ik vorige week opeens op internet tegenkwam dat A-ha 17 juni optreed in Utrecht. Ik baal verschrikkelijk…….want nu heb ik geen kaarten.

    Ik heb al overal gekeken op verschillende sites, maar nergens worden kaarten aangeboden van A-ha.

    Ik heb ook niet echt een favoriet nummer van A-ha. Alle rustige nummers en waarin Morten zo mooi kan uithalen met zijn stem vind ik mooi.

    De muziek van A-ha heeft mij vaak getroost als ik verdrietig was. Nu luister ik niet zo vaak meer naar A-ha. Ik ben wat minder fanatiek geworden. (met een zoontje erbij heb ik niet zoveel tijd meer)

    Groetjes

    Natasja

  • Natasja

    Hoi Linda

    Ik ben van pas de laatste tijd, maar zal ook even mijzelf voorstellen. Ik ben Natasja, 29 jaar.

    Ben al fan sinds mijn 13e. Toen ik Take on me zag, was ik meteen verliefd op Morten. Vooral de scene dat hij zo wild tegen de wanden aanduwt en uiteindelijk neervalt en het meisje aankijkt….ik kon die clip wel elke dag zien!

    Ongelovelijk mooie videoclip.

    En natuurlijk een mooi liedje. Wel in die volgorde die ik verteld heb :-)

    Maar goed…er kwamen meer nummers van A-ha. The Sun Always Shines on t.v. kwam daarna. En ik ben alles gaan verzamelen van A-ha. Op het laatst had ik 62 posters op mijn slaapkamer hangen en had ik 3 schriften volgeplakt. (heb ik jammer genoeg een paar jaar geleden weggegooit, wist ik veel dat A-ha weer terugkwam!)

    Ik mocht toen ook op mijn 13e naar het concert, na veel gezeur. Maar hoefde al weer geen moeite te doen een kaartje te kopen want ik hoorde dat het concert werd afgelast. Morten ging in een film spelen…….

    Ik was ZO teleurgesteld.

    Nu vorig jaar kwam A-ha opeens weer terug. Geweldig! EN geen spat veranderd die mannen. Geen dag ouder geworden. Morten ziet er nog steeds knap uit. :-)

    En ik mailde enthousiast naar het mailadres op de CD wanneer A-ha in Nederland kwam optreden.

    Nou: daar hoefde ik niet op te rekenen. A-ha deed geen concerten in Nederland.

    Tot ik vorige week opeens op internet tegenkwam dat A-ha 17 juni optreed in Utrecht. Ik baal verschrikkelijk…….want nu heb ik geen kaarten.

    Ik heb al overal gekeken op verschillende sites, maar nergens worden kaarten aangeboden van A-ha.

    Ik heb ook niet echt een favoriet nummer van A-ha. Alle rustige nummers en waarin Morten zo mooi kan uithalen met zijn stem vind ik mooi.

    De muziek van A-ha heeft mij vaak getroost als ik verdrietig was. Nu luister ik niet zo vaak meer naar A-ha. Ik ben wat minder fanatiek geworden. (met een zoontje erbij heb ik niet zoveel tijd meer)

    Groetjes

    Natasja