Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mooiste nummer Lifelines

  • Nathan

    Om maar eens een discussie te starten: wat vinden jullie op dit moment het beste nummer van “Lifelines”? Voor mij persoonlijk staat “Turn The Lights Down” eenzaam aan top. Een mooie ballad met een mooie combinatie van de stemmen van Anneli Drecker en Morten én vooral: die reggae-baslijn. Dat maakt heet nummer zelf heel bijzonder vind ik.

  • *TBP*

    Goh, ga je moeilijke vragen stellen ;-)

    uiteraard vind ik ze allemaal goed, hoewel ik ‘Turn The Lights Down’ eigenlijk juist een van de mindere nummers vind. Eigenlijk omdat ik niet zo kapot ben van de stem van Anneli Drecker, zoals ik op de mailinglist al vermeldde. maar het allerbeste nummer…Poeh. Dat is dan denk ik… eh… (ienemienemutte ;-) ) ‘Cannot Hide’. Vooral dat laatste franse stukje vind ik leuk.

  • Claudia

    Moeilijk, moeilijk…..

    Hmm, “time and again” is heel mooi. Prachtig om op mee te zingen ook: “lo-hove is a thing that can't be”.

    “Turn the lights down” is inderdaad ook heel meeslepend en gevoelig.

    Een kalmerende warme golf van iets, waarop je wegzweeft. Daarmee vergelijk ik dat lied zo'n beetje.

    Bij “A little bit” word mijn maag altijd in een (goed soort) knoop getrokken vanaf die wending na “everything that got you down”. Vanaf dat punt is het voor mij ook een onbeschrijfelijk mooi nummer. Ervoor is het helaas toch nèt een beetje te vlak, dus is het niet helemaal het mooiste nummer.

    Maar nee, ik ben er nog niet echt uit wat mijn mooiste nummer nou precies is.

    Kan ik hier over een maandje op terugkomen ? ;-)

  • Dorien

    een van mijn favoriete nummers is “lifelines” en daarnaast “turn the lights down” en “cannot hide” maar ook “did anyone approach you ” en tja eigenlijk alle maal

    :-) ik kan nu nog niet echt 1 favoriet nummer noemen… ze hebben allemaal

    “ iets” , dat a-ha gevoel zal ik maar zeggen ! Alleen de een spreekt meteen aan en andere nummers pas na een paar keer beluisteren, toen ik “lifelines” de eerste keer opzette vond ik het titelnummer niet echt iets maar na de tweede keer vond ik het nummer wel goed. De eerste keer dat ik de cd beluisterde was ik zo nieuwsgierig dat ik ze allemaal tegelijk wilde horen haha, ja ik ben ongeduldig….. was het maar vast 8 en 17 juni !!!!

    Claudia schreef:

    >

    > Moeilijk, moeilijk…..

    > Hmm, “time and again” is heel mooi. Prachtig om op mee te

    > zingen ook: “lo-hove is a thing that can't be”.

    > “Turn the lights down” is inderdaad ook heel meeslepend en

    > gevoelig.

    > Een kalmerende warme golf van iets, waarop je wegzweeft.

    > Daarmee vergelijk ik dat lied zo'n beetje.

    > Bij “A little bit” word mijn maag altijd in een (goed soort)

    > knoop getrokken vanaf die wending na "everything that got you

    > down". Vanaf dat punt is het voor mij ook een

    > onbeschrijfelijk mooi nummer. Ervoor is het helaas toch nèt

    > een beetje te vlak, dus is het niet helemaal het mooiste

    > nummer.

    > Maar nee, ik ben er nog niet echt uit wat mijn mooiste nummer

    > nou precies is.

    > Kan ik hier over een maandje op terugkomen ? ;-)

  • carolien

    voor mij de mooiste nummers: lifelines, turn the lights down, white canvas, time&again, en tenslotte: did anyone approach you - klinkt namelijk best wel sexy hoe Morten de tekst ‘rapt’!

  • Tom Verbroekken

    Het mooiste nummer op Lifelines…oh jee! Mag ik ze allemaal neer zetten ? ;-) Nee ff serieus, mijn favoriete nummer dat moet toch wel “Time & Again” zijn, dat nummer krijg ik maar niet uit m'n hoofd. Maar ook “White Canvas” heeft een enorme impact gemaakt, echt een diep nummer :)

    Tom :)

  • monique

    hier ben ik het bijna mee eens…eigenlijk heb ik twee favorieten (schijnt op elke cd zo te zijn)…

    maar mijn andere grote favoriet is de titelsong… Lifelines (lekker ouderwets a-ha)

  • Selma

    Cannot hide is het inderdaad HELEMAAL !!!

    Vooral dat franse stukje ja… Verstaat iemand dat trouwens?

    En verder Lifelines + less than pure en Dragonfly en… en .. en ik kap ermee want ik zou niet weten wat er eigenlijk niet goed is…

    selma :-)

  • Willemieke

    Vooral dat (I've got this feeling) something happened here

  • Willemieke

    Eigenlijk vindt ik Afternoon High wel erg goed. lekker vrolijk, beetje jaren tachtig achtig à la nummers op de eerste albums